Łukasz Kulik i KWW Ostrołęka dla Wszystkich | Strefa Transportu
21588
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21588,theme-stockholm,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.5,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive
same piktogramy ikony-27
Darmowe parkingi

Zlikwidujemy strefę płatnego parkowania w całym mieście, ponieważ nie spełnia ona dłużej swojej roli, a większość pieniędzy trafia na konto prywatnej firmy. Ułatwiając dostęp, chcemy ożywić rejon Starego Miasta i zwiększyć liczbę klientów hali targowej Feniks. Likwidacja parkometrów rozwiąże również problem dzikiego parkowania na terenach osiedli, co zwiększy liczbę miejsc postojowych dla mieszkańców.

Wygodny transport powiatowy

Miasto podejmie współpracę z sąsiednim gminami w celu przywrócenia połączeń autobusowych. Jednocześnie będziemy stopniowo przywracać siatkę połączeń z sąsiednimi powiatami i dużymi ośrodkami akademickimi. W pierwszym etapie część z połączeń będzie obsługiwana przez firmy prywatne, natomiast docelowo ich rolę będzie przejmował MZK w Ostrołęce.

same piktogramy ikony-25
same piktogramy ikony-02
Nowy Stary rozkład MZK

Wprowadzenie darmowej komunikacji – czyli naszego pomysłu sprzed 4 lat – było dobrym pomysłem, jednak towarzysząca temu zmiana rozkładu jazdy i przebiegu linii była posunięciem fatalnym. Dlatego przywrócimy stary rozkład jazdy i przebieg linii. Jednocześnie we współpracy z ośrodkami akademickimi rozpoczniemy proces jego aktualizacji tak, by odpowiadał aktualnym potrzebom mieszkańców.

Trasy wylotowe bez korków

Zrealizujemy inwestycję polegające na przebudowie skrzyżowań ul. Stacha Konwy z ul. Słoneczną i Padlewskiego. Zmierzymy się z największym wyzwaniem, którym są korki przy wjeździe na rondo na ul. Warszawskiej. Przygotowaliśmy kilka tymczasowych rozwiązań związanych z poszerzeniem pasów drogowych i zmianą organizacji ruchu na Starym Mieście. Wprowadzimy je przed upływem roku.

same piktogramy ikony-26
same piktogramy ikony-41
Nowy dworzec PKS

W obecnej sytuacji budowa nowego dworca PKS stała się obowiązkiem miasta. Mamy przygotowaną koncepcję budowy dworca w istniejącym miejscu lub przeniesieniu go w inny rejon miasta. To czy on tam powstanie będzie zależało od oczekiwań finansowych właściciela terenu. Jako miasto podejmiemy negocjacje i przed podjęciem ostatecznej decyzji przedstawimy mieszkańcom koszty z tym związane.

MZK z CNG

Dokonamy wymiany istniejącego taboru MZK na nowoczesne i ekologiczne autobusy zasilane CNG. Od nowego roku rząd planuje wprowadzić zerową akcyzę na gaz ziemny sprzężony, który będzie dużo tańszym i czystszym paliwem dla autobusów komunikacji miejskiej. Pozwoli to na znaczne oszczędności i zmniejszenie kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej w Ostrołęce.

same piktogramy ikony-28